Vg2 brønnteknikk (BRT02‑04)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter komplettering og brønnservice
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- beskrive reservoareigenskapar på norsk kontinentalsokkel og danninga av petroleumsreservoar
- beskrive passande løysningar for komplettering ut frå eigenskapane til reservoaret
- beskrive korleis og kvifor brønnen og utstyr blir klargjort for komplettering
- gjere greie for utstyret i den øvre kompletteringa og korleis barriereelementa kan hindre utslepp til det ytre miljøet
- samanlikne bruksområde og eigenskapar til dei ulike installasjonstypane som blir brukte til olje- og gassproduksjon
- forklare verkemåten til og plasseringa av ventiltre på brønnen
- beskrive og reflektere over nytteområder av oppstarts- og drepemetodar for produksjonsbrønnar
- forklare barriere-, overflate- og nediholsutstyr til kabel- og kveilerøyrsoperasjonar til levande og drepne brønnar
- beskrive lett brønnintervensjon frå båt eller rigg
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Elevane viser og utviklar kompetanse i komplettering og brønnservice når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i programfaget.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Læraren kan gi arbeidsoppgåver som dekkjer fleire av eller alle programfaga. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i komplettering og brønnservice. Elevane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i programfaget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i komplettering og brønnservice ved avslutninga av opplæringa i programfaget. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin i programfaget på varierte måtar. Med utgangspunkt i kompetansemåla skal læraren vurdere korleis eleven viser forståing, evne til refleksjon og kritisk tenking, og korleis eleven meistrar utfordringar og løyser oppgåver i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i komplettering og brønnservice basert på kompetansen eleven viser ved å planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige fagleg arbeid.