Vg2 brønnteknikk (BRT02‑04)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter prosedyrar og praksis
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- beskrive og reflektere over korleis planlegging, utføring og rapportering av arbeidsoperasjonar skal gjennomførast, i samsvar med gjeldande prosedyrar og standardar
- gjennomføre vedlikehald, kontroll, måling og dokumentasjon av utstyr som skal køyrast i brønn
- reflektere over føremålet og risikoen med gjennomføring av trykktesting og lekkasjetesting
- bruke simulator for å gjere øvingar i boring, trykkontroll og inn- og utkøyring i ein brønn
- gjennomføre og rapportere laboratorieforsøk med brønnvæsker og reflektere over brønnvæskesamansetjingar og brønnkontroll
- bruke den norske oljehistoria til å reflektere over utvikling i sikkerheitskultur og berekraftig teknologi på norsk sokkel
- nytte prosedyrar for pakking og sikring av last
- vurdere risiko knytt til bruk av traverskran og foreslå tiltak som kan førebygge ulykker og uønskte hendingar
- stroppe, anhuke og gi signal under lasting og lossing ved bruk av traverskran
- gjere greie for gjeldande krav til sikkerheit for sokkelarbeidarar
- nytte arbeidstillatelse og sikker jobb-analyse til å reflektere over faremoment og redusere risikoen for uønskte hendingar
- reflektere over korleis kosthald, rusmiddelbruk og søvnmønster kan påverke arbeidsevne
- drøfte kva krav og forventningar som blir stilte til eit likeverdig og inkluderande yrkesfellesskap, og beskrive kva plikter og rettar arbeidsgivaren og arbeidstakaren har i arbeidslivet
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Elevane viser og utviklar kompetanse i prosedyrar og praksis når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i programfaget.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Læraren kan gi arbeidsoppgåver som dekkjer fleire av eller alle programfaga. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i prosedyrar og praksis. Elevane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i programfaget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i prosedyrar og praksis ved avslutninga av opplæringa i programfaget. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin i programfaget på varierte måtar. Med utgangspunkt i kompetansemåla skal læraren vurdere korleis eleven viser forståing, evne til refleksjon og kritisk tenking, og korleis eleven meistrar utfordringar og løyser oppgåver i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i prosedyrar og praksis basert på kompetansen eleven viser ved å planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige fagleg arbeid.
Eleven skal dokumentere gjennomført opplæring i G11 løfteredskap/stropp og anhuker.
Eleven skal dokumentere gjennomført teoretisk opplæring i G4 traverskran.
Eleven skal dokumentere gjennomført grunnleggjande sikkerheitsopplæring for sokkelarbeidande personar.