Historie (HIS01‑03)
Kompetansemål og vurdering

Eksempel på samanhengar

Forklaring

Kompetansemål etter vg2

  • reflektere over korleis fortida formar oss som menneske
  • utforske fortida ved å stille spørsmål og hente inn, tolke og bruke ulikt historisk materiale for å finne svar
  • reflektere over kvifor historikarar deler inn fortida i periodar, og vurdere korleis vi kan periodisere fortida på grunnlag av ulike kriterium
  • utforske og reflektere over korleis fortida minnest lokalt og nasjonalt
  • gjere greie for viktige endringar i korleis folk har skaffa seg mat og brukt naturressursar, og vurdere kva dette har betydd for menneske og eit berekraftig samfunn
  • presentere viktige demografiske endringar og vurdere årsaker til desse endringane og verknader av dei for menneske og samfunn
  • gjere greie for korleis handel og økonomiske system har påverka maktforhold og livet til folk
  • samanlikne korleis demokratiet i antikken og demokratiet i vår tid har gitt folk ulike moglegheiter til demokratisk deltaking
  • utforske korleis kommunikasjon og kulturmøte har hatt betydning for folk i Noreg og verda
  • vurdere endringar i fordeling og legitimering av makt frå mellomalderen til og med tidleg nytid
  • beskrive kva religionen har betydd for samfunns- og maktforhold frå mellomalderen til og med vår tid, og vurdere rolla han har spelt i korleis menneske oppfattar seg sjølve og ser på andre

Undervegsvurdering