Vg1 teknologi- og industrifag (TIP01‑03)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter produksjon og tenester
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- bruke materiale, teknikkar og utstyr i samsvar med gjeldande regelverk for helse, miljø og sikkerheit
- bruke ergonomisk riktige teknikkar og reflektere over samanhengen mellom folkehelse, effektivitet og samfunnsøkonomi
- forklare og anvende eigna handverktøy, måleverktøy og maskiner for behandling av materiale innanfor produksjon og tolke måleresultat etter arbeidsteikningar
- planleggje, gjennomføre og dokumentere eit praktisk arbeid innanfor produksjon og vedlikehald av maskiner og utstyr i samsvar med aktuelle standardar og prosedyrar
- demontere og montere maskinelement i relevante arbeidsoppgåver
- beskrive arbeidsoppgåver innanfor produksjon og tenester basert på teikningsunderlag og prosedyrar
- beskrive dei spesifikke eigenskapane til ulike materiale og gjere greie for korleis dei kan påverke det ytre miljøet
- forklare korleis kjemiske sambindingar og eigenskapar verkar inn på bruk, gjenbruk og trygg oppbevaring av råstoff og materiale
- gjennomføre og gjere greie for termiske, kjemiske og mekaniske samanføyingsmetodar
- anvende sikkerheitsdatablad og andre typar kjemikaliedokumentasjon og utføre risikoanalyse for kjemikaliar som blir brukte på arbeidsplassen
- tolke informasjon ved hjelp av digitale hjelpemiddel og relevante tabellar for å utføre arbeidsoppgåver innanfor produksjon og tenesteyting
- beskrive arbeidsgangen i ei praktisk arbeidsoppgåve frå idé til sluttprodukt
- beskrive betydninga av berekraftig utvikling av produkt og tenester
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Elevane viser og utviklar kompetanse i produksjon og tenester når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i programfaget.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Læraren kan gi arbeidsoppgåver som dekkjer fleire eller alle programfaga. Læraren og elevane skal vere i dialog om elevane si utvikling i produksjon og tenester. Elevane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i programfaget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i produksjon og tenester ved avslutninga av opplæringa i programfaget. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin i programfaget på varierte måtar. Med utgangspunkt i kompetansemåla skal læraren vurdere korleis eleven viser forståing, evne til refleksjon og kritisk tenking og korleis eleven meistrar utfordringar og løyser oppgåver i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i produksjon og tenester basert på kompetansen eleven viser ved å planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige fagleg arbeid.