Vg1 teknologi- og industrifag (TIP01‑03)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter konstruksjons- og styringsteknikk
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- gjere greie for og anvende helse-, miljø- og sikkerheitsregelverk og krav som gjeld elektriske, hydrauliske og pneumatiske anlegg
- utvikle og beskrive skjema med grunnleggjande komponentar som blir brukte i elektriske, hydrauliske og pneumatiske anlegg
- utføre og bruke grunnleggjande berekningar av relevante storleikar innanfor elektriske, hydrauliske og pneumatiske anlegg
- bruke relevante simuleringsprogram for dokumentasjon, design og testing av styringssystem innanfor elektro, hydraulikk, pneumatikk og kjemiske prosessar
- kople opp, teste og feilsøkje på automatiserte og manuelle styringssystem baserte på elektroniske, hydrauliske og pneumatiske anlegg og maskiner og utføre målingar som er relevante for fagområda
- tolke og forklare samanhengen mellom utførte målingar og berekna storleikar innanfor elektro, hydraulikk og pneumatikk
- bruke program for 2D- og 3D-dataassisstert konstruksjon (DAK) og dataassistert produksjon (DAP) til grunnleggjande teikning og dokumentasjon
- anvende grunnleggjande programmering av styringssystem innanfor robotisering, automatisering og CNC
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Elevane viser og utviklar kompetanse i konstruksjons- og styringsteknikk når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i programfaget.
Læraren skal leggje til rette for elevmerknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Læraren kan gi arbeidsoppgåver som dekkjer fleire eller alle programfaga. Læraren og elevane skal vere i dialog om elevane si utvikling i konstruksjons- og styringsteknikk. Elevane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i programfaget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i konstruksjons- og styringsteknikk ved avslutninga av opplæringa i programfaget. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin i programfaget på varierte måtar. Med utgangspunkt i kompetansemåla skal læraren vurdere korleis eleven viser forståing, evne til refleksjon og kritisk tenking og korleis eleven meistrar utfordringar og løyser oppgåver i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i produksjon og tenester basert på kompetansen eleven viser ved å planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige fagleg arbeid.