Vg1 bygg- og anleggsteknikk (BAT01‑03)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter arbeidsmiljø og dokumentasjon
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- vurdere risiko og utføre førebyggjande tiltak
- gjennomføre og dokumentere arbeid i samsvar med gjeldande reglar for helse, miljø og sikkerheit og rapportere om uønskte hendingar
- utføre livreddande førstehjelp
- gjere greie for varme arbeid som brannårsak, gjennomføre sikkerheitstiltak og hindre brann
- anvende sikkerheitsdatablad og følgje instruksar ved bruk av kjemikaliar
- beskrive og bruke arbeidsteknikkar og arbeidsstillingar som førebyggjer helseskadar
- gjere greie for betydninga av orden på byggje- og anleggsplassar og følgje rutinar for dette
- vurdere risiko og følgje rutinar for å stroppe, anhuke og gi signal ved lasting og lossing
- planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige arbeid
- vedlikehalde maskiner og verktøy
- kjeldesortere avfall etter gitte retningslinjer og reflektere over konsekvensar av feilhandtering av avfall
- kommunisere og formidle bodskapar tilpassa ulike målgrupper
- forstå og bruke fagterminologi i samhandling med ulike målgrupper
- vurdere korleis miljø- og klimaendringar påverkar bygg- og anleggsbransjen
- gjere greie for og vurdere korleis partane i arbeidslivet samarbeider for å utvikle eit betre arbeidsliv
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Elevane viser og utviklar kompetanse i arbeidsmiljø og dokumentasjon når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i programfaget.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Læraren kan gi arbeidsoppgåver som dekkjer fleire eller alle programfaga. Læraren og elevane skal vere i dialog om elevane si utvikling i arbeidsmiljø og dokumentasjon. Elevane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at eleven kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i programfaget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i arbeidsmiljø og dokumentasjon ved avslutninga av opplæringa i programfaget. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin i programfaget på varierte måtar. Med utgangspunkt i kompetansemåla skal læraren vurdere korleis eleven viser forståing, evne til refleksjon og kritisk tenking, og korleis leven meistrar utfordringar og løyser oppgåver i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i arbeidsmiljø og dokumentasjon basert på kompetansen eleven viser ved å planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige fagleg arbeid.
Elevane skal dokumentere gjennomført kurs i varme arbeid