Vg1 bygg- og anleggsteknikk (BAT01‑03)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter praktisk yrkesutøving
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- forstå og arbeide etter teikningar og skildringar
- teikne skisser og konstruksjonar i målestokk
- velje og bruke maskiner og verktøy til ulike arbeidsoppdrag og følgje instruks for bruk og handtering
- montere og bruke arbeidsplattformer opp til 5 meter og gjennomføre risikotiltak ved arbeid i høgda
- velje ut og bruke personleg verneutstyr og vurdere konsekvensar av feilbruk
- velje og bruke materiale med omsyn til berekraft og ulike byggjetradisjonar
- oppbevare, berekne og behandle materiale på ein miljøvennleg, fagleg og økonomisk måte
- bruke digitale ressursar til å berekne, måle opp og merke etter skildring og teikning
- bruke enkel tredimensjonal modellering i arbeidsoppdrag
- utforske og presentere kjenneteikn ved kulturarv og byggjeskikk
- planleggje og byggje ein konstruksjon
- beskrive kva krav og forventningar samfunnet stiller til ein profesjonell yrkesutøvar, og reflektere over eigen praksis
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Elevane viser og utviklar kompetanse i praktisk yrkesutøving når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i programfaget.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Læraren kan gi arbeidsoppgåver som dekkjer fleire eller alle programfaga. Læraren og elevane skal vere i dialog om elevane si utvikling i praktisk yrkesutøving. Elevane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at eleven kan bruke rettleiing for å utvikle kompetansen sin i programfaget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i praktisk yrkesutøving ved avslutninga av opplæringa i programfaget. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin i programfaget på varierte måtar. Med utgangspunkt i kompetansemåla skal læraren vurdere korleis eleven viser forståing, evne til refleksjon og kritisk tenking, og korleis eleven meistrar utfordringar og løyser oppgåver i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i praktisk yrkesutøving basert på kompetansen eleven viser ved å planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige fagleg arbeid.