Norsk (NOR01‑06)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter 4. trinn
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- lese og lytte til forteljingar, eventyr, songtekstar, faktabøker og andre tekstar på bokmål og nynorsk og i omsetjing frå samiske og andre språk, og samtale om kva tekstane betyr for eleven
- velje bøker frå bibliotek ut frå eigne interesser og leseferdigheiter
- lese tekstar med flyt og forståing oglesestrategiar målretta for å lære
Å bruke vil seie at vi gjer oss nytte av noko eller utfører ei handling for å oppnå eit mål. Å bruke hengjer nært saman med å nytte, forstått som å gjere bruk av, ta i bruk, for eksempel ein metode eller eit verktøy.
- og formidle tekstar gjennom samtale, skriving, leik, bevegelse og andre kreative uttrykk
Å utforske handlar om å oppleve og eksperimentere og kan ivareta nyfikne og undring. Å utforske kan bety å sanse, søke, oppdage, observere og granske. I nokre tilfelle betyr det å undersøke ulike sider av ei sak gjennom open og kritisk drøfting. Å utforske kan òg bety å teste eller prøve ut og evaluere arbeidsmetodar, produkt eller utstyr.
- samtale om forskjellen mellom meiningar og fakta i tekstar
- halde munnlege presentasjonar med og utan digitale ressursar
- kombinere ulike uttrykksformer i samansette tekstar
- følgje opp innspel frå andre i faglege samtalar og stille oppklarande og utdjupande spørsmål
- , fortelje og argumentere munnleg og skriftleg og
Å beskrive er å skildre eller gi att ei oppleving, ein situasjon, ein arbeidsprosess eller eit fagleg emne. Å beskrive noko kan òg vere å bruke relevante fagomgrep for å systematisere kunnskap om emnet.
språket på kreative måtarÅ bruke vil seie at vi gjer oss nytte av noko eller utfører ei handling for å oppnå eit mål. Å bruke hengjer nært saman med å nytte, forstått som å gjere bruk av, ta i bruk, for eksempel ein metode eller eit verktøy.
- skrive tekstar med funksjonell handskrift og med tastatur
- komma og andre skiljeteikn i tekstar
Å bruke vil seie at vi gjer oss nytte av noko eller utfører ei handling for å oppnå eit mål. Å bruke hengjer nært saman med å nytte, forstått som å gjere bruk av, ta i bruk, for eksempel ein metode eller eit verktøy.
- fagspråk om setningsoppbygging og bøying av verb, substantiv og adjektiv i samtalar om språk og om eigne og andre sine tekstar
Å bruke vil seie at vi gjer oss nytte av noko eller utfører ei handling for å oppnå eit mål. Å bruke hengjer nært saman med å nytte, forstått som å gjere bruk av, ta i bruk, for eksempel ein metode eller eit verktøy.
- over korleis språkbruken vår påverkar andre, og korleis vi tilpassar og endrar språket i ulike situasjonar
Å reflektere er å undersøke og tenkje gjennom ulike sider ved eigne eller andre sine handlingar, haldningar og idear. Vi kan òg reflektere over eit saksforhold, praktiske aktivitetar eller eiga læring. Refleksjon inneber å prøve ut eigne tankar og haldningar for å utvikle betre innsikt og forståing.
- ord og uttrykk i norsk og andre språk
Å samanlikne er å undersøke likskapar og skilnader mellom to eller fleire forhold.
- og samtale om språkleg variasjon og mangfald i nærmiljøet
Å utforske handlar om å oppleve og eksperimentere og kan ivareta nyfikne og undring. Å utforske kan bety å sanse, søke, oppdage, observere og granske. I nokre tilfelle betyr det å undersøke ulike sider av ei sak gjennom open og kritisk drøfting. Å utforske kan òg bety å teste eller prøve ut og evaluere arbeidsmetodar, produkt eller utstyr.
- forskjellar og likskapar mellom skriving på hovudmål og sidemål
Å utforske handlar om å oppleve og eksperimentere og kan ivareta nyfikne og undring. Å utforske kan bety å sanse, søke, oppdage, observere og granske. I nokre tilfelle betyr det å undersøke ulike sider av ei sak gjennom open og kritisk drøfting. Å utforske kan òg bety å teste eller prøve ut og evaluere arbeidsmetodar, produkt eller utstyr.
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i faget. Elevane viser og utviklar kompetanse i norsk på 3. og 4. trinn når dei les med flyt og forståing og bruker fagspråk i samtalar om språk og tekstar. Dei viser og utviklar òg kompetanse når dei utforskar fagleg innhald, og når dei uttrykkjer seg i munnlege, skriftlege og samansette tekstar.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst ved at elevane får lære gjennom å vere i bevegelse, leike, undre seg og bruke sansane sine. Læraren skal leggje til rette for at elevane lærer gjennom å få prøve seg fram og bruke kreativitet og fantasi i arbeidet med å utvikle munnlege og skriftlege ferdigheiter. Vidare skal læraren leggje til rette for at elevane utviklar kompetanse gjennom praktisk arbeid, samtalar og meiningsutvekslingar. Læraren og elevane skal vere i dialog om utviklinga til elevane i norsk. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få moglegheit til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og kva dei får til betre enn tidlegare. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i faget.