Vg3 bilpleiefaget (BIP03‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål
Mål for opplæringa er at lærlingen skal kunne
- velje og bruke verne- og sikkerheitsutstyr ut frå arbeidsoppdrag og reflektere over korleis ulike arbeidsstillingar påverkar kroppen fysisk
- vurdere risikoen ved arbeidsoppdrag i tråd med kvalitetskontrollsystemet til bedrifta
- oppbevare, bruke og avhende kjemikaliar og anna spesialavfall etter gjeldande regelverk
- forstå og nytte produkt- og sikkerheitsdatablad
- nytte og halde ved like verktøy, maskiner og utstyr
- registrere avvik og skrive avviksrapportar
- reflektere over sikkerheitsprosedyrar ved handtering av ein skadd bil med alternative drivkjelder
- forklare aktive og passive sikkerheitssystem og tilpasse arbeidet etter systema
- rettleie kundar og følgje rutinane for kundebehandling og fagetiske normer i bedrifta
- vurdere og dokumentere kvaliteten på utført arbeid
- reflektere over korleis ein sjølv kan bidra til godt arbeidsmiljø og kvalitet i utført arbeid
- utføre bilpleie i tråd med reglar for helse, miljø og sikkerheit
- tileigne seg produktkunnskap til å velje rett produkt til ulike typar behandlingar og utbetringar av interiør og eksteriør
- velje og bruke utbetringsmetodar og pleieprodukt ut frå omsyn til økonomi, miljø og sosiale forhold
- velje reinhaldsmetodar og gjennomføre reinhald for ulike typar overflatemateriale utvendig og innvendig på køyretøy og ulike objekt
- velje arbeidsmetode og utføre overflatebehandling etter tilvisingane frå produsenten og for å beskytte overflater innvendig og utvendig på køyretøyet eller objektet
- gjere greie for lakkoppbygging på ulike overflater og identifisere ulike typar overflatedefektar
- utføre småskadereparasjon av skadet overflate på lakk, påføre fyllmaterialer og utføre lakkutbetring
- utføre utbetring av skadd overflate på interiør
- vurdere og reparere ulike skadar på glass
- utbetre steinskottskadar på køyretøyets frontglass
- demontere og montere ulike komponentar utvendig og innvendig på køyretøyet eller objektet
- gjere greie for partssamarbeidet i bedrifta og reflektere over kva plikter og rettar arbeidsgivaren og arbeidstakaren har, og kva krav og forventningar som er stilte til eit likeverdig og inkluderande arbeidsliv.
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Lærlingane viser og utviklar kompetanse i vg3 bilpleiefaget når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i faget.
Instruktøren skal leggje til rette for lærlingmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Instruktøren skal vere i dialog med lærlingane om utviklinga deira i vg3 bilpleiefaget. Lærlingane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Instruktøren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at lærlingen kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i faget.