Grunnmodul FOV (FOV01‑01)
Kompetansemål og vurdering

Eksempel på samanhengar

Forklaring

Kompetansemål

  • presentere seg med namn, adresse, fødselsdato og telefonnummer i relevante situasjonar
  • fortelje på ein enkel måte om seg sjølv og dagleglivet sitt
  • identifisere, utforske og samtale om likskapar mellom norsk og andre språk deltakaren kan frå før
  • ta i bruk nokre formålstenlege frasar i samtale med andre
  • stille spørsmål for å få informasjon og be om oppklaring eller hjelp
  • bruke kjende læringsstrategiar, og utforske nokre nye, i møte med nye ord og omgrep
  • bruke fleirspråklege strategiar for å skape ei felles forståing av bilete, ord og omgrep i ein samtale
  • uttrykkje eigne behov, ønske og meiningar, med støtte
  • identifisere relevante tekstar i eigen kvardag og forstå kva dei blir brukte til
  • utforske, lytte ut og kjenne att norske språklydar og stavingar i kjende ord og kunne knyte dei til bokstavar
  • trekkje saman lyder til stavingar og ord
  • skrive og uttale bokstavar og talsymbol på ein funksjonell og forståeleg måte
  • lese og uttale kjende lydrette ord og nokre frekvente ikkje-lydrette ord
  • skrive namn, adresse, fødselsdato og telefonnummer i eit enkelt skjema
  • skrive ord og korte setningar om kjende og relevante tema
  • lese symbol, visuell informasjon og bilete for å kunne orientere seg i opplæringa, kvardagen og lokalsamfunnet
  • følgje enkle, illustrerte instruksjonar
  • lese svært enkle tekstar om kjende tema og bruke nokre lese- og forståingsstrategiar
  • forstå og uttrykkje tid ved hjelp av klokke og kalender i relevante samanhengar
  • forstå samanhengen mellom mengd, talord og talsymbol
  • samtale med utgangspunkt i eigne erfaringar om ulike måtar å telje på
  • telje i stigande og søkkande rekkjefølgje og forstå plassverdisystemet til dei naturlege tala
  • utforske og bruke praktisk matematikk og rekneartar i samband med innkjøp, måling, sortering og utrekning av mengd
  • bruke og snakke om nokre grunnleggjande matematiske omgrep knytte til eigen kvardag, som formar, storleikar, avstand og forhold
  • utforske strategiar og representasjonar i grunnleggjande rekning og vurdere eigne svar
  • kjenne til og bruke sentrale omgrep knytte til kropp og helse
  • vise nokre aktuelle geografiske plasseringar på kart
  • utforske og kjenne til nærmiljøet og kunne fortelje om det med støtte
  • lage enkle samansette tekstar med ord, enkle setningar og bilete om sjølvvalde tema frå nærmiljøet
  • gi døme på miljøbevisste val i kvardagen
  • samtale med støtte om erfaringar med opplæring og arbeid
  • bruke nokre digitale ressursar og verktøy i kommunikasjon og som støtte i språk- og faglæring

Undervegsvurdering