Design og arkitektur (KDA02‑02)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter design og arkitektur 2
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- bruke designtenking for å utvikle berekraftige løysingar for produkt, tenester eller fysiske miljø
- analysere brukargrupper, utarbeide kravsspesifikasjonar og bruke fagomgrep i presentasjon, diskusjon og vurdering av sitt eige arbeid og arbeidet til andre
- visualisere idear ved å bruke skisser, aksonometri, perspektiv og digitale verktøy
- reflektere over kva verknad og symbolverdi fargar har, og synleggjere korleis fargebruk kan uttrykkje kjensler og markere identitet og tilhøyrsle
- eksperimentere med konstruksjonar, samanføyingar og volum gjennom arbeid med modellar og prototypar
- arbeide med og ta omsyn til menneskelege behov og ny teknologi i design- og arkitekturløysingar
- undersøke og vurdere gjenbruk av materiale og drøfte korleis berekraft og miljø påverkar design og arkitektur
- utforske og bruke visuelle verkemiddel i arbeid med grafiske og digitale produkter
- utforske og skildre funksjonelle eigenskapar og sanselege opplevingar ved design og arkitektur
- gjere greie for stilartar, handverkstradisjonar, byggjeskikk og byplanlegging innan ulike kulturar, mellom 1600- til 1900-talet som inspirasjon til eige arbeid
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i design og arkitektur 2. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget når dei gjennom designprosessar utviklar og visualiserer berekraftige og funksjonelle løysingar. Dei viser og utviklar òg kompetanse når dei bruker fagspråk og presenterer, reflekterer over, vurderer og utforskar løysingar, teknikkar og materialbruk. Vidare viser og utviklar dei kompetanse når dei arbeider med og ser samanhengen mellom form, funksjon, berekraft og brukarvennlegheit i design- og arkitekturoppgåver. Dei viser og utviklar òg kompetanse når dei tek i bruk historiske, kulturelle og samfunnsaktuelle kjelder i sitt eige arbeid, og når dei bruker visuelle verkemiddel for å formidle eigne løysingar og idear.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom å utforme varierte praktiske og teoretiske oppgåver som fremjar innovasjon, kreativitet og skaparglede. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i design og arkitektur, og elevane skal få høve til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetanse innanfor eit breitt spekter av oppgåver relaterte til design- og arkitekturfeltet.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har ved avslutninga av opplæringa etter design og arkitektur 2. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som omfattar forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i design og arkitektur 2 basert på kompetansen eleven har vist gjennom varierte prosessar der målet har vore å skape berekraftige og funksjonelle løysingsforslag innanfor design og arkitektur