Samfunnsfag FOV (SAF03‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter modul 1
Mål for opplæringa er at deltakaren skal kunne
- finne relevant informasjon i svært enkle tekstar
- kjenne til og utforske nettstader som er relevante for eige liv og eiga helse, og samtale med støtte om nettvett i kvardagen
- bruke kart og bilete for å utforske lokalsamfunnet
- samtale om erfaringar med ulike samfunn
- gi døme på enkle kjenneteikn ved demokrati og på korleis medborgarskap kan utøvast i eigen kvardag
- gi døme på grunnleggjande menneskerettar
- utforske demokratiske prosessar gjennom å forme ut og praktisere reglar saman med andre i ulike samanhengar
- gi døme på korleis menneske kan påverke miljøet i kvardagen
- fortelje på ein svært enkel måte om eigen kompetanse, det norske skulesystemet og betydninga av utdanning
- samtale på ein svært enkel måte om ulike familieformer, variasjonar i barneoppseding og arbeidsdeling i familien
- samtale med støtte om korleis menneske levde for éin til to generasjonar sidan
- utforske moglegheiter for deltaking i lokalt frivillig arbeid
- bruke enkeltord og enkle setningar til å skrive og svare på enkle spørsmål
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i faget. Deltakarane viser og utviklar kompetanse i samfunnsfag modul 1 når dei undrar seg og stiller spørsmål om grunnleggjande samfunnsfaglege omgrep og kommuniserer med støtte om samfunnsfaglege tema. Dei viser og utviklar kompetanse òg når dei uttrykkjer eigne erfaringar og opplevingar som deltakarar i samfunnet, og når dei deltek i samtalar om kultur og identitet.
Læraren skal leggje til rette for deltakarmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom å bruke varierte vurderingsformer og ta utgangspunkt i deltakarene sine erfaringar, ressursar og førkunnskapar i læringsarbeidet. Læraren og deltakarane skal vere i dialog om deltakarane si utvikling til i samfunnsfag. Deltakarane skal få moglegheit til å setje ord på kva dei meistrar, og reflektere over si eiga faglege og språklege utvikling. Dei skal få informasjon om kva som er forventa av dei, og korleis dei kan arbeide vidare for å nå måla sine for opplæringa. Læraren skal bruke undervegsvurderinga til å tilpasse den vidare opplæringa. Undervegsvurderinga skal bidra til at deltakarane bruker kompetansane sine, erfaringar og språklege ressursar til å utforske og prøve seg fram i vidare læring.