Hopp til hovedinnhold
Høyringar
Kalender
Presse
Om Udir
In English
Søk
Søk
Meny
Utdanningsløpet
Velg nivå
Barnehage
Grunnskole
Videregående
Spesielt for
Private barnehager
Private skoler
Voksenopplæring
Annen opplæring
SFO
Kulturskolen
Folkehøgskoler
Lukk
Læring og trivsel
Barnehage
Rammeplan og støttemateriell
Barnehagemiljø
Omsorg
Lek
Læring
Skole og fagopplæring
Læreplanverket
Tilpasset opplæring
Vurderingspraksis
Skolemiljø
Opplæring i bedrift
Temasider
Barn og unge fra Ukraina
Minoritetsspråklige og flyktninger
Spesialpedagogikk
PP-tjenesten (PPT)
Samisk
Nasjonale minoriteter
Lukk
Eksamen og prøver
Eksamen
Eksamen - oversikt
Finn eksamensoppgaver
Administrere eksamen
Forberede og ta eksamen
Muntlig eksamen
Privatisteksamen
Prøver
Prøver - oversikt
Nasjonale prøver
Kartleggingsprøver
Dokumentasjon
Vitnemål og kompetansebevis
Realkompetansevurdering
Lukk
Kvalitet og kompetanse
Kvalitet
Arbeid med kvalitet og kompetanse
Sikkerhet og beredskap
Ståstedsanalyser
Læremidler
Samarbeid med andre
Kompetansetilbud
Videreutdanning
Tilskudd for lokal kompetanseutvikling
Kompetansepakker
Alle kompetanseutviklingstilbud
Digitalisering
Kunstig intelligens i skolen
Mobiler og smartklokker i skolen
Digitalisering i barnehage og skole
Lukk
Tall og forskning
Tall og forskning
Forskning og annet kunnskapsgrunnlag
Statistikk
Finn forskning og statistikk
Systemer for datainnsamling
Internasjonale studier
Barnehagefakta
Grunnskolens informasjonssystem (GSI)
Publikasjoner
Vetuva
Spørsmål til Skole-Norge
Spørsmål til Barnehage-Norge
Utdanningsspeilet
Brukerundersøkelser
Alle brukerundersøkelser
Elevundersøkelsen
Lærlingundersøkelsen
Foreldreundersøkelsen i skole
Foreldreundersøkelsen i barnehage
Lærerundersøkelsen
Lukk
Regelverk, tilsyn og tilskudd
Regelverkstema
Barnehage – oversikt regelverk
Opplæring – oversikt regelverk
Spesielt for private skoler
Maler
Personvern (GDPR)
Tilsyn
Tilsyn - oversikt
Melde bekymring
Tilskudd
Tilskudd – oversikt
Tilskuddssatser
Lukk
Du er her:
Forside
Regelverk og tilsyn
Rammene i regelverket for barnehage- og skoletilbudet under koronapandemien
Rammene i regelverket for barnehage- og skoletilbudet under koronapandemien
Veiledning
Sist endra: 10.12.2021
Last ned
Skriv ut
Innholdet er ikke lenger gyldig
Skjul vannmerke
Innhald
1. Innledning
2. Rammene for barnehage- og skoletilbudet etter det alminnelige regelverket
2.1 Særlig om skoletilbudet
2.1.1 Forslag til tiltak for å kompensere for en krevende bemanningssituasjon
2.2 Skolefritidsordningen
2.3 Særlig om barnehager
3. Kommunens ansvar som smittevernmyndighet
4. Oversikt over føringer i regelverk og veiledere som skal sikre smittevernfaglig forsvarlig drift av barnehager og skoler
5. Covid-19-forskriften § 14 b - krav om smittevernfaglig forsvarlig drift
5.1 Barnehage- og skoleeier er ansvarlig
5.2 Hva er «smittevernfaglig forsvarlig drift»
5.3 Adgang til å redusere åpningstider og antall barn eller elever som er til stede samtidig
5.4 Hva er «nødvendig» for å sikre smittevernfaglig forsvarlig drift
6. Smittevernloven § 4-1 - kommunens adgang til å stenge eller begrense aktiviteten i skoler og barnehager
6.1 Myndighet til å fatte vedtak etter smittevernloven § 4-1
6.2 Hva kan kommunen som smittevernmyndighet beslutte etter smittevernloven § 4-1
6.3 Kan driftsutfordringer begrunne stenging av en barnehage eller skole?
7. Forholdet mellom covid-19-forskriften 14b og smittevernloven § 4-1
Neste
Til toppen
Fant du det du lette etter?
JA
NEI
Takk for din tilbakemelding. Kom gjerne med et utdypende svar nedenfor.
Tilbakemelding*
(Må fylles ut for å få sendt.)
0 / 250 tegn
AVBRYT
Send