Vg1 handverk, design og produktutvikling (DTH01‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter materiale og teknikkar
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- bruke ulike grunnleggjande handverksteknikkar ved utforming av produkt i harde, mjuke og plastiske materiale og reflektere over eigenskapane til dei ulike materiala
- utforske og lage handverksprodukt med presisjon og nøyaktigheit med utgangspunkt i eige planleggingsarbeid og gitte tidsfristar
- utforske og fordjupe seg i teknikkar og materiale i sjølvvalde interesseområde
- reflektere over og anvende tradisjonelle teknikkar for å gjenskape tradisjonelle handverksprodukt
- halde orden i verkstaden og bruke materiale, teknikkar og utstyr i samsvar med gjeldande reglar for helse, miljø og sikkerheit
- anskaffe, sanke inn, behandle og oppbevare materiale på ein berekraftig og økonomisk måte, etter lokal ressurstilgang og tradisjon
- gjere greie for eigenskapane og funksjonsområda til dei ulike materiala
- anvende og velje formålstenlege teknikkar, verktøy og materiale til produktet
- gjenbruke, tilpasse, reparere og vedlikehalde ulike handverksprodukt
- bruke arbeidsteikningar, mønster og malar i eige arbeid
- vurdere handverksfagleg kvalitet på eige og andres arbeid ut frå haldbarheit, funksjon og estetisk uttrykk
- utføre enkelt vedlikehald av maskiner, verktøy og utstyr etter gjeldande sikkerheitsreglar
- gjere greie for og vurdere korleis partane i arbeidslivet samarbeider for å utvikle eit betre arbeidsliv
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Elevane viser og utviklar kompetanse i materiale og teknikkar når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i programfaget.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Læraren kan gi arbeidsoppgåver som dekkjer fleire eller alle programfaga. Læraren og elevane skal vere i dialog om elevane si utvikling i materiale og teknikkar. Elevane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiing for å utvikle kompetansen sin i programfaget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i materiale og teknikkar ved avslutninga av opplæringa i programfaget. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin i programfaget på varierte måtar. Med utgangspunkt i kompetansemåla skal læraren vurdere korleis eleven viser forståing, evne til refleksjon og kritisk tenking, og korleis eleven meistrar utfordringar og løyser oppgåver i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i materiale og teknikkar basert på kompetansen eleven viser ved å planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige fagleg arbeid.