Vg2 elenergi og ekom (ELE02‑03)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter elektronisk kommunikasjon
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- planleggje, gjennomføre, setje i drift, kontrollere og dokumentere yrkesoppgåver knytte til faget elektronisk kommunikasjon både individuelt og i samarbeid med andre ut frå gjeldande regelverk, normer og teknisk underlag og grunngi vala som er gjorde
- utføre arbeidet i faget elektronisk kommunikasjon i samsvar med interne rutinar for elsikkerheit og personsikkerheit
- utføre systematisk feilsøking og utbetre feil i elektroniske kommunikasjonsnett ved hjelp av eigna måleinstrument, programvare og teknisk dokumentasjon og vurdere måleresultat opp mot gjeldande regelverk og berekna verdiar
- bruke eigna verktøy og materiell i utføringa av yrkesoppgåvene, og funksjonsteste måleinstrument og halde ved like skøyte- og termineringsverktøy
- utføre sluttkontroll av yrkesoppgåver i faget elektronisk kommunikasjon og vurdere måleresultat opp mot gjeldande regelverk og berekna verdiar
- montere og konfigurere trådbaserte og trådlause styringssystem med sensorar for styring av utstyr i elektriske anlegg og installasjonar og vurdere tiltak for å vareta personvern og datasikkerheit
- montere og konfigurere elektroniske system for sikring av liv, helse og verdiar og vurdere kva behov systema har for sekundær straumforsyning
- utføre dekningsmålingar, foreslå nødvendig tal på og type aksesspunkt i trådlause kommunikasjonsnett og gjere greie for kva forhold som påverkar signalkvaliteten
- montere og funksjonsteste elektroniske kommunikasjonsnett for dataoverføring og kringkasting og vurdere nødvendige tiltak for å vareta signalstyrke, stabilitet og hastigheit i forhold til ytre påverknader
- montere og konfigurere lågspent energiforsyning over elektronisk kommunikasjonsnett og gjere greie for moglegheiter og avgrensingar ved vald løysing
- utføre terminering og skøyting av optiske og elektriske kablar ved hjelp av eigna verktøy og rettleiingar frå produsentane og kontrollere at forbindelsen tilfredsstiller gjeldande krav
- beskrive rutinar og metodar for sikker datasletting for å unngå at personopplysningar eller andre sensitive data kjem på avvegar
- handtere avfall etter eige arbeid på ein fagleg, miljøvennleg og økonomisk måte, vareta personvern og slette sensitive data ved avhending av digitalt utstyr
- vurdere kvaliteten på eige arbeid med tanke på estetikk og funksjon og foreslå forbetringar
- drøfte korleis elektronisk kommunikasjon og informasjonsspreiing både kan støtte og true demokratiske prosessar, og korleis elektronisk kommunikasjon og elektrisitet kan bidra til velferd i livet til menneske
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Elevane viser og utviklar kompetanse i elektronisk kommunikasjon når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i programfaget.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Læraren kan gi arbeidsoppgåver som dekkjer begge programfaga. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i elektronisk kommunikasjon. Elevane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i programfaget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i elektronisk kommunikasjon ved avslutninga av opplæringa i programfaget. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin i programfaget på varierte måtar. Med utgangspunkt i kompetansemåla skal læraren vurdere korleis eleven viser forståing, evne til refleksjon og kritisk tenking, og korleis eleven meistrar utfordringar og løyser oppgåver i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i elektronisk kommunikasjon basert på kompetansen eleven viser ved å planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige fagleg arbeid.