Engelsk (ENG01‑04)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter 2. trinn
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- bruke digitale ressursar for å oppleve språket via autentiske språkmodellar og samtalepartnarar
- lytte til og kjenne att språklydar og stavingar i ord
- kople språklydar til bokstavar og stavemønster og trekkje bokstavlydar saman til ord
- lytte til og utforske det engelske alfabetet og uttalemønster i leik- og songaktivitetar
- oppdage høgfrekvente ord og frasar i ulike typar tekstar
- stille og svare på enkle spørsmål, følgje enkle instruksjonar og bruke nokre høflegheitsuttrykk
- delta i innøvde dialogar og spontane samtalar om eigne behov og kjensler, daglegliv og interesser
- oppdage ord som er felles for engelsk og andre språk eleven kjenner til
- lytte til, lese og samtale om innhald i enkle tekstar, inkludert biletbøker
- lese og eksperimentere med å skrive kjende ord, frasar og enkle setningar
- tileigne seg ord og kulturell kunnskap gjennom engelskspråkleg barnelitteratur og barnekultur
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i faget. Elevane viser og utviklar kompetanse i engelsk på 1. og 2. trinn når dei utforskar og bruker språket i lytting, leik og samtalar. Dei viser og utviklar òg kompetanse når dei forstår og gjer seg forståtte på engelsk.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom å ta i bruk varierte strategiar og læringsressursar for å utvikle leseferdigheitene og dei munnlege og skriftlege ferdigheitene til elevane. Læraren skal la elevane vere aktive, utforske og bruke sansane sine i varierte opplevingar av innlæringa av språket. Elevane skal få oppleve at det å prøve seg fram åleine og saman med andre er ein del av det å lære eit språk. Læraren og elevane skal vere i dialog om utviklinga til elevane i engelsk. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få moglegheit til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og kva dei får til betre enn tidlegare. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i å forstå og gjere seg forståtte på engelsk, munnleg og skriftleg.