Engelsk (ENG01‑04)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter 10. trinn
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- bruke varierte strategiar i språklæring, tekstskaping og kommunikasjon
- bruke ulike digitale ressursar og andre hjelpemiddel i språklæring, tekstskaping og samhandling
- bruke sentrale mønster for uttale i kommunikasjon
- lytte til og forstå ord og uttrykk i variantar av engelsk
- uttrykkje seg med flyt og samanheng med eit variert ordforråd og idiomatiske uttrykk tilpassa formål, mottakar og situasjon
- stille spørsmål og følgje opp innspel i samtalar om ulike emne tilpasse ulike formål, mottakarar og situasjonar
- utforske og beskrive nokre språklege likskapar og ulikskapar mellom engelsk og andre språk eleven kjenner til, og bruke dette i eiga språklæring
- bruke kunnskap om ordklassar og setningsstruktur i arbeid med eigne munnlege og skriftlege tekstar
- følgje reglar for rettskriving, ordbøying, setningsstruktur og tekststruktur
- lese, diskutere og vidareformidle innhald frå ulike typar tekstar, inkludert sjølvvalde tekstar
- lese, tolke og reflektere over engelskspråkleg skjønnlitteratur, inkludert ungdomslitteratur
- lese sakprosatekstar og vurdere kor pålitelege kjeldene er
- bruke kjelder på ein kritisk og etterretteleg måte
- skrive formelle og uformelle tekstar, inkludert samansette, med struktur og samanheng som beskriv, fortel og reflekterer, tilpassa formål, mottakar og situasjon
- arbeide vidare med eigne tekstar ut frå tilbakemeldingar og kunnskap om språk
- beskrive og reflektere over rolla engelsk har i Noreg og i verda
- utforske og reflektere over situasjonen til urfolk i den engelskspråklege verda og i Noreg
- utforske og beskrive levemåtar, tenkesett, kommunikasjonsmønster og mangfald i den engelskspråklege verda
- utforske og vidareformidle innhald i engelskspråklege kulturelle uttrykksformer frå ulike medium knytte til eigne interesser
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i faget. Elevane viser og utviklar kompetanse i engelsk på 8., 9. og 10. trinn når dei kommuniserer med struktur og samanheng munnleg og skriftleg, tilpassa ulike situasjonar og mottakarar. Vidare viser og utviklar dei kompetanse når dei skaper ulike typar tekstar der informasjon frå ulike kjelder er innlemma på ein etterretteleg måte.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom å ta i bruk varierte strategiar og læringsressursar for å utvikle leseferdigheitene og dei munnlege og skriftlege ferdigheitene til elevane. Elevane skal få oppleve at det å prøve seg fram åleine og saman med andre er ein del av det å lære eit språk. Læraren og elevane skal vere i dialog om utviklinga til elevane i engelsk. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få moglegheit til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle leseferdigheiter, skriveferdigheiter og munnlege og digitale ferdigheiter i faget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i engelsk ved avslutninga av opplæringa etter 10. trinn. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at elevane får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje éin standpunktkarakter i engelsk basert på den samla kompetansen til eleven i faget.