Engelsk (ENG01‑04)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter vg1 yrkesfaglege utdanningsprogram
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- bruke eigna strategiar i språklæring, tekstskaping og kommunikasjon
- bruke eigna digitale ressursar og andre hjelpemiddel i språklæring, tekstskaping og samhandling
- bruke mønster for uttale i kommunikasjon
- lytte til, forstå og bruke fagterminologi munnleg og skriftleg i arbeidssituasjonar
- uttrykkje seg nyansert og presist med flyt og samanheng, idiomatiske uttrykk og varierte setningsstrukturar tilpassa formål, mottakar og situasjon
- gjere greie for argumentasjonen til andre og bruke og følgje opp innspel frå andre i samtalar og diskusjonar om yrkesrelevante emne
- bruke kunnskap om samanhengar mellom engelsk og andre språk eleven kjenner til i eiga språklæring
- bruke kunnskap om grammatikk og tekststruktur i arbeid med eigne munnlege og skriftlege tekstar
- lese, diskutere og reflektere over innhald og verkemiddel i ulike typar tekstar, inkludert sjølvvalde tekstar
- lese og samanfatte fagleg innhald frå engelskspråkleg dokumentasjon
- lese og samanlikne ulike sakprosatekstar om same emne frå forskjellige kjelder og kritisk vurdere kor pålitelege kjeldene er
- bruke ulike kjelder på ein kritisk, formålstenleg og etterretteleg måte
- skape yrkesrelevante tekstar med struktur og samanheng som beskriv og dokumenterer eige arbeid tilpassa formål, mottakar og situasjon
- vurdere og arbeide vidare med eigne tekstar ut frå faglege kriterium og kunnskap om språk
- beskrive sentrale trekk ved framveksten av engelsk som arbeidsspråk
- utforske og reflektere over mangfald og samfunnsforhold i den engelskspråklege verda ut frå historiske samanhengar
- diskutere og reflektere over form, innhald og verkemiddel i engelskspråklege kulturelle uttrykksformer frå ulike medium, inkludert musikk, film og spel
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i faget. Elevane viser og utviklar kompetanse i engelsk på vg1 yrkesfaglege utdanningsprogram når dei kommuniserer og samhandlar nyansert og presist med flyt og samanheng munnleg og skriftleg, tilpassa formål, mottakar og situasjon. Vidare viser og utviklar dei kompetanse når dei skaper ulike typar tekstar, og når dei bruker kjelder på ein kritisk, formålstenleg og etterretteleg måte.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom å ta i bruk varierte strategiar og læringsressursar for å utvikle leseferdigheitene og dei munnlege og skriftlege ferdigheitene til elevane. Elevane skal få oppleve at det å prøve seg fram åleine og saman med andre er ein del av det å lære eit språk. Læraren og elevane skal vere i dialog om utviklinga til elevane i engelsk. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få moglegheit til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle leseferdigheiter, skriveferdigheiter og munnlege og digitale ferdigheiter i faget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i engelsk ved avslutninga av opplæringa etter vg1 yrkesfaglege utdanningsprogram. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at elevane får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje éin standpunktkarakter i engelsk basert på den samla kompetansen til eleven i faget.