Vg1 naturbruk (NAB01‑03)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter naturbasert produksjon og tenesteyting
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- stelle planter basert på kunnskapar om biologien til artane og kretsløpa i naturen
- stelle dyr eller fisk med respekt for etiske retningslinjer og kunnskapar om dyrevelferd, dyrehelse og biologien til artane
- utføre arbeidsoppgåver i ulike delar av verdikjeda basert på gjeldande reglar og standardar
- klassifisere og presentere eit utval av artar og materiale og velje materiale ut frå arbeidsoppdrag og eigenskapane til materiala
- følgje bruksrettleiing og bruke manual for utstyr som blir nytta i produksjonen, og gjere enkelt ettersyn, vedlikehald og enkle reparasjonar
- prøve ut driftsmetodar og vurdere dei opp mot tradisjon, etikk, kvalitetskrav og miljøkonsekvensar
- gjennomføre og dokumentere arbeid i samsvar med gjeldande reglar for helse, miljø og sikkerheit og vurdere risiko
- velje og bruke analoge og digitale verktøy til planlegging og gjennomføring av arbeidsoppgåver
- gjere enkle berekningar av råvare- og materialforbruk, innsatsfaktorar og utbytte
- samle, tolke og bruke data tilknytt arbeidsoppgåver i naturbruk og tolke kjelder og observasjonar kritisk
- utføre enkel behandling av råstoff
- gjere greie for og vurdere korleis partane i arbeidslivet samarbeider for å utvikle eit betre arbeidsliv
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Elevane viser og utviklar kompetanse i naturbasert produksjon og tenesteyting når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i programfaget.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Læraren kan gi arbeidsoppgåver som dekkjer fleire eller alle programfaga. Læraren og elevane skal vere i dialog om elevane si utvikling i naturbasert produksjon og tenesteyting. Elevane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i programfaget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i naturbasert produksjon og tenesteyting ved avslutninga av opplæringa i programfaget. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin i programfaget på varierte måtar. Med utgangspunkt i kompetansemåla skal læraren vurdere korleis eleven viser forståing, evne til refleksjon og kritisk tenking, og korleis eleven meistrar utfordringar og løyser oppgåver i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i naturbasert produksjon og tenesteyting basert på kompetansen elevane viser ved å planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige fagleg arbeid.
Elevar som har opplæring på fartøy i vg1, må dokumentere at dei har gjennomført grunnleggjande sikkerheitsopplæring i tråd med krav frå Sjøfartsdirektoratet.