Vg1 naturbruk (NAB01‑03)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter naturbasert næringsaktivitet
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- reflektere over kva for krav og forventningar som blir stilte til ein profesjonell yrkesutøvar i samband med samhandling og deltaking i samfunnsdebatten om natur, ressursbruk og forvaltning
- planleggje, gjennomføre og vurdere naturbaserte næringsaktivitetar og beskrive ei tilhøyrande verdikjede
- utforske døme på lokal produkt- og næringsutvikling basert på teknologisk utvikling, lokale ressursar, kultur og tradisjon
- presentere næringsaktivitetar, produkt eller tenester for ulike målgrupper
- drøfte korleis naturbaserte produkt og tenester kan utviklast innanfor ramma av berekraftig utvikling og ressursforvaltning
- beskrive og vurdere likskapar og forskjellar i yrkesutøvinga i ulike typar naturbruk
- orientere seg i naturen ved hjelp av tradisjonelle og moderne metodar og hjelpemiddel
- velje og bruke utstyr og påkledning etter situasjon, naturforhold og klima og utføre enkelt vedlikehald på utstyret
- vurdere risiko og utføre naturbaserte aktivitetar med omsyn til eiga og andres sikkerheit
- utføre grunnleggjande førstehjelp
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Elevane viser og utviklar kompetanse i naturbasert næringsaktivitet når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i programfaget.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Læraren kan gi arbeidsoppgåver som dekkjer fleire eller alle programfaga. Læraren og elevane skal vere i dialog om elevane si utvikling i naturbasert næringsaktivitet. Elevane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i programfaget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i naturbasert næringsaktivitet ved avslutninga av opplæringa i programfaget. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin i programfaget på varierte måtar. Med utgangspunkt i kompetansemåla skal læraren vurdere korleis eleven viser forståing, evne til refleksjon og kritisk tenking, og korleis eleven meistrar utfordringar og løyser oppgåver i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i naturbasert næringsaktivitet basert på kompetansen elevane viser ved å planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige fagleg arbeid.