Vg2 sal og reiseliv (SRL02‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter forretningsdrift
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- utforske trendar, forretningsmodellar og samarbeidsformer i sal og reiseliv
- utvikle, presentere og vurdere ein forretningsplan ut frå eit berekraftperspektiv
- berekne pris på eit produkt og vurdere ulike former og strategiar for kalkulasjonar og prissetjing
- utarbeide og anvende budsjett og rekneskapar, og vurdere dekningsgrad og lønnsemd med utgangspunkt i andre sentrale nøkkeltal
- beskrive rekrutteringsprosessar og reflektere over forventningar til tilsette innanfor ulike sals- og reiselivsbedrifter
- presentere utfordringar i helse-, miljø- og sikkerheitsarbeidet i ei bedrift og gjere greie for dei ulike rollene i bedrifta
- beskrive og følgje gjeldande regelverk for sals- og reiselivsbedrifter som regulerer forholdet til kundar, tilsette og næringsliv
- reflektere over og forstå korleis berekraft blir teke omsyn til i ei verdikjede
- beskrive ulike typar svinn, reflektere over konsekvensane av svinn og foreslå tiltak for å førebyggje svinn
- drøfte kva krav og forventningar som blir stilte til eit likeverdig og inkluderande yrkesfellesskap, og beskrive kva plikter og rettar arbeidsgivaren og arbeidstakaren har i arbeidslivet
- utforske ulike reiselivsdestinasjonar og vurdere korleis reiselivsverksemd påverkar berekraftig utvikling
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Elevane viser og utviklar kompetanse i programfaget forretningsdrift når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i programfaget.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Læraren kan gi arbeidsoppgåver som dekkjer fleire av eller alle programfaga. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i programfaget forretningsdrift. Elevane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i programfaget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i programfaget forretningsdrift ved avslutninga av opplæringa i programfaget. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin i programfaget på varierte måtar. Med utgangspunkt i kompetansemåla skal læraren vurdere korleis eleven viser forståing, evne til refleksjon og kritisk tenking, og korleis eleven meistrar utfordringar og løyser oppgåver i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i programfaget forretningsdrift basert på kompetansen eleven viser ved å planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige fagleg arbeid.