Vg2 sal og reiseliv (SRL02‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter kultur og kommunikasjon
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- reflektere over og forstå korleis kultur, verdiar og haldningar påverkar kommunikasjon mellom menneske, og ta omsyn til dette i møte med kundar og gjester
- gjere greie for servicerolla og utforske korleis utøvinga av servicerolla må tilpassast ulike mottakarar i ulike situasjonar, og korleis måten rolla blir utøvd på, kan påverke omdømmet til bedrifter
- utforske kva yrkesetikk og bedriftskultur har å seie innanfor sal og reiseliv, og gjere greie for etiske dilemma som kan oppstå i ulike arbeidssituasjonar
- utforske ulike kommunikasjonskanalar og kommunisere munnleg og skriftleg med ulike målgrupper
- følgje ulike system for kundeoppfølging og beskrive korleis systema kan brukast til sal, meirsal og gjensal av produkt
- skape opplevingar av og formidle forteljingar om norsk og samisk kultur, natur og geografi
- utforske og vurdere kva vertskapsrolla har å seie for ulike reiselivsaktivitetar
- utforske korleis nettverk og nettverkssamarbeid kan gi støtte for profesjonell og fagleg utvikling
- forstå og bruke ein beredskapsplan og vurdere ulike risikofaktorar
- følgje ein førstehjelpsinstruks og utføre grunnleggjande førstehjelp
- vurdere tiltak i konflikt- og nødssituasjonar og reflektere over korleis ein skal vareta si eiga helse i slike situasjonar
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Elevane viser og utviklar kompetanse i programfaget kultur og kommunikasjon når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i programfaget.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Læraren kan gi arbeidsoppgåver som dekkjer fleire av eller alle programfaga. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i programfaget kultur og kommunikasjon. Elevane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i programfaget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i programfaget kultur og kommunikasjon ved avslutninga av opplæringa i programfaget. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin i programfaget på varierte måtar. Med utgangspunkt i kompetansemåla skal læraren vurdere korleis eleven viser forståing, evne til refleksjon og kritisk tenking, og korleis eleven meistrar utfordringar og løyser oppgåver i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i programfaget kultur og kommunikasjon basert på kompetansen eleven viser ved å planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige fagleg arbeid.