Læreplanteksten er oppdatert med valet ditt.

Matematikk FOV (MAT10‑01)
Kompetansemål og vurdering

Eksempel på samanhengar

Forklaring

Kompetansemål etter modul 4S

  • samanlikne og bruke tal representerte som desimaltal, prosent, brøker, potensar og kvadratrøter, og vurdere kva representasjonar som er formålstenlege
  • beskrive og generalisere geometriske mønster og talmønster algebraisk
  • bruke og forklare algebraiske lover for rekning med brøkuttrykk
  • lage, løyse og forklare likningar og likningssett, òg knytte til praktiske situasjonar
  • utforske og løyse problem som handlar om grunneiningar og samansette måleiningar
  • utforske volumomgrepet, måleiningar for volum og formlar for volum av prisme og sylindrar
  • bruke Pytagoras' læresetning og formlikskap til å løyse problemstillingar knytte til geometri og praktiske situasjonar
  • utforske og samanlikne eigenskapar ved ulike funksjonar ved å bruke kunnskap om koordinatsystem og grafar
  • representere funksjonar på ulike måtar og vise samanhengar mellom representasjonane
  • bruke funksjonar i modellering av reelle datasett, og argumentere for framgangsmåten og resultata
  • rekne ut stigningstalet til ein lineær funksjon og bruke det til å forklare omgrepa endring per eining og gjennomsnittsfart
  • bruke samanhengen mellom konstant prosentvis endring og vekstfaktor i problemstillingar knytte til eksponentiell vekst
  • kunne beskrive utfallsrom og rekne ut sannsyn i enkle spel
  • lage og bruke statistiske framstillingar av reelle datasett, presentere resultata og argumentere for at framstillingane er rimelege
  • finne og diskutere sentralmål og spreiingsmål i datasett
  • tolke og kritisk vurdere statistiske framstillingar frå ulike kjelder, og argumentere for korleis framstillingar av tal og data kan brukast til å fremje ulike synspunkt
  • gjere berekningar og utforske samanhengar knytte til personleg økonomi, inkludert lønn og skatt, lån, sparing, valuta og bruk av kredittkort
  • forstå og kritisk vurdere resonnement i relevante tekstar frå medium og samfunnsliv

Undervegsvurdering

Standpunktvurdering