Matematikk FOV (MAT10‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter modul 1
Mål for opplæringa er at deltakaren skal kunne
- bruke tal og teljestrategiar og knyte saman talmengder, talord og talsymbol
- utforske og bruke plassverdisystemet for dei naturlege tala
- utforske samanhengen mellom addisjon og subtraksjon og bruke dette i hovudrekning og problemløysing
- utforske og beskrive eigenskapar ved partal og oddetal
- plassere tal på tallinja og bruke tallinja i rekning og problemløysing
- beskrive likskap og ulikskap i samanlikning av storleikar, mengder, tal og taluttrykk ved bruk av symbola =, > og <
- samtale med støtte om erfaringar med hovudrekningsstrategiar for addisjon og subtraksjon av naturlege tal, vidareutvikle desse strategiane og vurdere kor rimelege svara er
- doble og halvere, og utforske samanhengen mellom gjenteken addisjon og multiplikasjon, inkludert ved hjelp av konkretisering
- finne informasjon i enkle tekstar og praktiske samanhengar, løyse problem og vurdere resultat
- kjenne til, rekne med og gjere overslag med norske pengar, og bruke dette i relevante problemstillingar frå eigen kvardag
- lese av enkle tabellar frå dagleglivet
- beskrive tid ved hjelp av klokke og kalender
- anslå og måle lengd, masse og volum i litersystemet og vurdere resultata
- bruke enkeltord, symbol og enkle setningar til å skrive og svare på enkle matematiske spørsmål
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i matematikk. Deltakarane viser og utviklar kompetanse i matematikk modul 1 når dei bruker formålstenlege strategiar og representasjonar i arbeidet med enkel talrekning. Dei viser og utviklar kompetanse òg når dei får bruke kunnskap og ferdigheiter til å løyse problem og utforske matematiske samanhengar. Vidare viser og utviklar deltakarane kompetanse i matematikk når dei undrar seg, stiller spørsmål og bruker matematiske omgrep. Deltakarane viser og utviklar kompetanse òg når dei bruker formålstenlege læringsstrategiar, eigne erfaringar og eiga fleirspråklegheit som ressursar i læringsarbeidet.
Læraren skal leggje til rette for deltakarmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte vurderingsformer. Eigenvurdering bør, så langt det er mogleg, inngå i arbeidet med undervegsvurdering i matematikk. Deltakarane bør få moglegheit til å lære seg enkle uttrykksmåtar, ord og omgrep i arbeidet med eigenvurderinga. Læraren og deltakarane skal vere i dialog om deltakarane si utvikling i matematikk. Deltakarane skal få moglegheit til å setje ord på kva dei meistrar, og reflektere over si eiga faglege og språklege utvikling. Dei skal få informasjon om kva som er forventa av dei, og korleis dei kan arbeide vidare for å nå måla sine for opplæringa. Læraren skal bruke undervegsvurderinga til å tilpasse den vidare opplæringa. Undervegsvurderinga skal bidra til at deltakarane bruker kompetansane sine, erfaringar og språklege ressursar til å utforske og prøve seg fram i vidare læring.