Norsk for språklege minoritetar FOV (NOR11‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter modul 2
Mål for opplæringa er at deltakaren skal kunne
- bruke enkle strategiar for å vidareutvikle språkferdigheiter
- uttale ord og enkle setningar med ein stort sett funksjonell uttale
- kjenne til og beskrive nokre likskapar og forskjellar mellom norsk og andre språk
- bruke enkle grunnleggjande reglar for rettskriving, teiknsetjing og grammatiske strukturar
- bruke eigna digitale ressursar som støtte i kommunikasjon og læringsarbeid
- forstå og bruke grunnleggjande ord og omgrep i samtalar om norskfaglege og tverrfaglege tema
- forstå og følgje opp innspel frå andre i kvardagslege og faglege samtalar og stille oppklarande og utdjupande spørsmål
- samtale om likskapar og forskjellar mellom utdanning og arbeidsliv i Noreg og andre land
- samtale om eigne erfaringar med språk- og kulturmøte
- velje tekstar ut frå eigne interesser og behov i kvardagen, arbeidslivet og samfunnslivet
- forstå og fortelje att hovudinnhaldet i enkle tekstar
- lese, reflektere over og samtale om enkle informative og skjønnlitterære tekstar
- kjenne att og samtale om språklege og litterære verkemiddel i enkle tekstar
- skrive og svare på meldingar og beskjedar
- skrive ein enkel søknad og CV
- skrive enkle tekstar i ulike sjangrar, med støtte i modelltekstar
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i faget. Deltakarane viser og utviklar kompetanse i norsk for språklege minoritetar på modul 2 når dei les og skriv enkle tekstar og samtaler om kvardagsliv og norskfaglege og tverrfaglege tema. Dei viser og utviklar kompetanse òg når dei tek i bruk enkle strategiar og eigna digitale ressursar som støttar kommunikasjonen og språklæringa.
Læraren skal leggje til rette for deltakarmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom dialog og tilbakemeldingar for å gjere opplæringa relevant for deltakarane, og gjennom å anerkjenne, synleggjere og aktivt bruke ressursane og kompetansen til deltakarane. Læraren og deltakarane skal vere i dialog om utviklinga til deltakarane i faget norsk for språklege minoritetar. Deltakarane skal få moglegheit til å setje ord på kva dei meistrar, og reflektere over si eiga faglege og språklege utvikling. Dei skal få informasjon om kva som er forventa av dei, og korleis dei kan arbeide vidare for å nå måla sine for opplæringa. Læraren skal bruke undervegsvurderinga til å tilpasse den vidare opplæringa. Undervegsvurderinga skal bidra til at deltakarane bruker kompetansane sine, erfaringar og språklege ressursar til å utforske og prøve seg fram i vidare læring.