Vg1 frisør, blomar, interiør og eksponeringsdesign (FBI01‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter produktutvikling og produksjon
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- planleggje, gjennomføre, dokumentere og vurdere eige arbeid innanfor gitte tidsrammer
- bruke kunnskap om mote, trendar, stilhistorie og ulike kulturar i eige arbeid
- beskrive og bruke ulike komposisjonsverkemiddel for å oppnå ønskt uttrykk i eige arbeid
- anvende fargelære i eige arbeid
- innhente og anvende kunnskap om material- og produkteigenskapar i eige arbeid
- analysere ulike oppdrag og gjere estetiske val i samsvar med ønska og behova til kunden
- utforske og bruke visuelle og digitale verktøy til idéutvikling og presentasjon av eige arbeid
- anvende og velje eigna verktøy, maskiner og teknikkar i framstillinga av produkt og tenester
- utføre enkelt vedlikehald av maskiner, verktøy og utstyr etter gjeldande sikkerheitsreglar
- halde orden i verkstaden og bruke materiale, kjemikaliar, teknikkar og utstyr i tråd med gjeldande reglar for helse, miljø og sikkerheit
- utforske og bruke teknikkar og materiale i sjølvvalde interesseområde
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Elevane viser og utviklar kompetanse i produktutvikling og produksjon når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i programfaget.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Læraren kan gi arbeidsoppgåver som dekkjer fleire eller alle programfaga. Læraren og elevane skal vere i dialog om elevane si utvikling i produktutvikling og produksjon. Elevane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og få høve til å reflektere over eiga fagleg utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i programfaget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i produktutvikling og produksjon ved avslutninga av opplæringa i programfaget. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin i programfaget på varierte måtar. Med utgangspunkt i kompetansemåla skal læraren vurdere korleis eleven viser forståing, evne til refleksjon og kritisk tenking, og korleis eleven meistrar utfordringar og løyser oppgåver i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i produktutvikling og produksjon, basert på kompetansen eleven viser ved å planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige fagleg arbeid.