Naturfag FOV (NAT03‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter modul 1
Mål for opplæringa er at deltakaren skal kunne
- undre seg og stille spørsmål, og knyte dette til eigne eller andre sine naturfaglege erfaringar
- gjere målingar og skrive inn resultata i ein enkel tabell eller eit enkelt skjema
- utforske og beskrive på ein enkel måte observerbare storleikar som fart og temperatur
- utforske, sortere og samtale med støtte om observerbare eigenskapar til ulike objekt, materiale og stoff
- kjenne til og bruke reglar for kjeldesortering og samtale med støtte om kjeldesortering og gjenbruk
- kjenne att og namngi nokre vanlege plante- og dyreartar i eit naturområde
- utforske og gi enkle beskrivingar av naturen i nærmiljøet
- beskrive på ein svært enkel måte naturopplevingar og kjenneteikn ved naturen i ulike årstider
- namngi sentrale kroppsdelar og beskrive hovudfunksjonen deira på ein enkel måte
- samtale med støtte om enkle, sentrale omgrep knytte til fysiske og psykiske helse
- samtale om mat og gi døme på sunt kosthald med utgangspunkt i offentlege tilrådingar
- kjenne til bruken av nødnummer og utøve grunnleggjande førstehjelp
- finne informasjon om ulike helsetenester i eige nærmiljø
- lage samansette tekstar med ord, enkle setningar og bilete for å beskrive observasjonar i naturen
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i faget. Deltakarane viser og utviklar kompetanse i naturfag modul 1 når dei undrar seg, stiller spørsmål og knyter eigne erfaringar til nye omgrep. Deltakarane viser og utviklar kompetanse òg når dei kommuniserer med støtte om natur i nærmiljøet og samtaler om kropp og helse på ein enkel måte, og gjennom å gjere og registrere enkle målingar og sortere ulike objekt etter observerbare storleikar og eigenskapar.
Læraren skal leggje til rette for deltakarmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom å bruke varierte vurderingsformer og ta utgangspunkt i deltakarene sine erfaringar, ressursar og førkunnskapar i læringsarbeidet. Læraren og deltakarane skal vere i dialog om utviklinga til deltakarane i naturfag. Deltakarane skal få moglegheit til å setje ord på kva dei meistrar, og reflektere over si eiga faglege og språklege utvikling. Dei skal få informasjon om kva som er forventa av dei, og korleis dei kan arbeide vidare for å nå måla sine for opplæringa. Læraren skal bruke undervegsvurderinga til å tilpasse den vidare opplæringa. Undervegsvurderinga skal bidra til at deltakarane bruker kompetansane sine, erfaringar og språklege ressursar til å utforske og prøve seg fram i vidare læring.