Naturfag FOV (NAT03‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter modul 3
Mål for opplæringa er at deltakaren skal kunne
- stille spørsmål om og utforske naturfaglege fenomen, samle data og presentere resultat og identifisere eventuelle feilkjelder
- gi døme på HMS-krav knytte til dagleglivet og arbeidslivet og samanlikne døma med eigne erfaringar
- samtale om teknologi og oppfinningar, og beskrive og utforske samanhengen mellom form, materiale og funksjon
- samtale om kva energi er, beskrive og samanlikne fornybare og ikkje-fornybare energikjelder og gi døme på ulike energikjeder
- utforske enkle teknologiske system som bruker elektrisk energi, og samtale med støtte om bruk av og sikkerheit knytt til elektrisk energi
- kjenne att, observere og beskrive levande og ikkje-levande faktorar i eit naturområde og reflektere over samspelet og tilpassinga mellom dei
- utforske og beskrive ulike næringskjeder
- samle data om, utforske og beskrive likskapar og forskjellar mellom ulike artar, og sortere artane etter felles eigenskapar
- beskrive korleis alle organismar er bygde opp av celler, og gi døme på nokre oppgåver cellene har
- gi døme på korleis menneskeleg aktivitet påverkar eit naturområde, og føreslå tiltak som sørgjer for ei berekraftig utvikling
- samtale om avfallshandtering i eit lokalt og globalt perspektiv og gi døme på korleis forureining kan påverke små og store kretsløp
- skrive naturfaglege tekstar om observasjonar og erfaringar, med støtte i modelltekstar
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i faget. Deltakarane viser og utviklar kompetanse i naturfag modul 3 når dei utforskar naturfaglege emne, samlar data, presenterer resultat og identifiserer feilkjelder. Dei viser og utviklar kompetanse òg ved å sjå samanhengar mellom eigne erfaringar og ny kunnskap om artar, økosystem og teknologi, og gjennom samtalar om celler, energi og berekraftig utvikling, med støtte i eiga fleirspråklegheit.
Læraren skal leggje til rette for deltakarmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom å bruke varierte vurderingsformer og ta utgangspunkt i deltakarene sine erfaringar, ressursar og førkunnskapar i læringsarbeidet. Læraren og deltakarane skal vere i dialog om utviklinga til deltakarane i naturfag. Deltakarane skal få moglegheit til å setje ord på kva dei meistrar, og reflektere over si eiga faglege og språklege utvikling. Dei skal få informasjon om kva som er forventa av dei, og korleis dei kan arbeide vidare for å nå måla sine for opplæringa. Læraren skal bruke undervegsvurderinga til å tilpasse den vidare opplæringa. Undervegsvurderinga skal bidra til at deltakarane bruker kompetansane sine, erfaringar og språklege ressursar til å utforske og prøve seg fram i vidare læring.