Vg3 fotterapi (FOT03‑03)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter yrkesliv i fotterapifaget
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere behandling av fot-, hud- og naglelidingar
- bruke materiale, utstyr og tekniske og digitale hjelpemiddel i tråd med gjeldande regelverk
- utforske korleis vedlikehald, gjenbruk og reparasjon av materiale og maskiner kan inngå i yrkesutøvinga
- kartleggje og vurdere samanhengen mellom symptom på, årsaker til og behandling av fotlidingar
- utføre ledd-, muskel- og føringstestar og gjere greie for konsekvensane ved avvik frå normalfunksjonen
- observere og vurdere gonge med og utan sko og utføre skotest
- utføre protetikk og reguleringsteknikkar for negler
- vurdere hud- og nagleendringar og skorelaterte fotlidingar og tilrå behandling
- kartleggje og vurdere risiko for smitte og gjennomføre smitteverntiltak
- reflektere over og forbetre eigen praksis
- arbeide i tråd med etiske retningslinjer, prinsipp for universell utforming og gjeldande reglar for helse, miljø og sikkerheit
- utarbeide budsjett, kalkulere pris for tenester og berekne materialkostnader
- planleggje etablering og drift av eiga verksemd i samsvar med god forretningsskikk og gjeldande lovverk
- føre journal og samhandle med helsepersonell og brukarar ved bruk av elektroniske journalsystem, og vise digital dømmekraft
- følgje opp eigne rettar og plikter i arbeidsforholdet og gjere greie for korleis partane i arbeidslivet utfører samfunnsrolla si i den norske modellen
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Elevane viser og utviklar kompetanse i yrkesliv i fotterapifaget når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i programfaget.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Læraren kan gi arbeidsoppgåver som dekkjer fleire av eller alle programfaga. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i yrkesliv i fotterapifaget. Elevane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i programfaget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i yrkesliv i fotterapifaget ved avslutninga av opplæringa i programfaget. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin i programfaget på varierte måtar. Med utgangspunkt i kompetansemåla skal læraren vurdere korleis eleven viser forståing, evne til refleksjon og kritisk tenking, og korleis eleven meistrar utfordringar og løyser oppgåver i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i yrkesliv i fotterapifaget basert på kompetansen eleven viser ved å planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige fagleg arbeid.