Norsk (NOR01‑06)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter 2. trinn
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- lytte til og samtale om skjønnlitteratur og sakprosa på bokmål og nynorsk
- låne og lese bøker frå biblioteket
- uttrykkje tekstopplevingar gjennom leik, song, teikning, skriving og andre kreative aktivitetar
- samtale om og beskrive korleis ord vi bruker, kan påverke andre
- leike med rim og rytme og lytte ut språklydar og stavingar i ord
- trekkje bokstavlydar saman til ord under lesing og skriving
- lese med samanheng og forståing på papir og digitalt og bruke enkle strategiar for leseforståing
- lytte, ta ordet etter tur og grunngi eigne meiningar i samtalar
- beskrive og fortelje munnleg og skriftleg
- skrive tekstar for hand og med tastatur
- bruke store og små bokstavar, punktum, spørsmålsteikn og utropsteikn i tekstar og samtale om eigne og andre sine tekstar
- lage tekstar som kombinerer skrift med bilete
- utforske og samtale om oppbygginga av og betydninga til ord og uttrykk
- utforske eige talespråk og samtale om forskjellar og likskapar mellom talespråk og skriftspråk
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i faget. Elevane viser og utviklar kompetanse i norsk på 1. og 2. trinn når dei utforskar og bruker språket i leik og samhandling og til å arbeide vidare med tekstopplevingar. Dei viser og utviklar òg kompetanse når dei trekkjer bokstavlydar saman til ord under lesing og skriving.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst ved å la elevane vere i bevegelse, leike, undre seg og bruke sansane sine. Vidare skal læraren leggje til rette for at elevane utviklar munnleg og skriftleg språk ved å få prøve seg fram og vere kreative. Læraren og elevane skal vere i dialog om utviklinga til elevane i norsk. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og kva dei får til betre enn tidlegare. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle ferdigheiter i lesing, skriving og munnlegheit.