Norsk FOV (NOR10‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter modul 2
Mål for opplæringa er at deltakaren skal kunne
- lese og samtale om autentiske tekstar frå arbeids- og kvardagslivet
- lese skjønnlitteratur og sakprosa, samtale om innhaldet og knytte det til eigne erfaringar
- bruke enkle strategiar for leseforståing
- utvikle samansette tekstar
- lytte til, respondere på og vise respekt for innspel frå andre og stille utdjupande spørsmål i samtalar og diskusjonar
- samtale om forskjellen mellom meiningar og fakta i tekstar
- lese stillingsannonsar og vurdere dei i lys av eigne kvalifikasjonar
- samtale om og diskutere erfaringar frå arbeidslivet
- beskrive og fortelje i munnlege og skriftlege tekstar
- skrive tekstar med utgangspunkt i skriverammer, notat og andre kjelder for skriving
- vurdere og vidareutvikle eigne tekstar ut frå kriterium for innhald og struktur
- bruke kjelder som grunnlag i skriving og oppgi kjeldene
- gi døme på og reflektere over korleis språk kan uttrykkje og skape haldningar
- skrive enkle tekstar og meistre sentrale reglar for rettskriving og teiknsetjing
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i faget. Deltakarane viser og utviklar kompetanse i norsk på modul 2 når dei beskriv og fortel munnleg og skriftleg, og når dei samanliknar og samtaler om innhaldet i ulike tekstar. Deltakarane viser kompetanse når dei diskuterer faglege tema og stiller utdjupande spørsmål. Vidare viser dei kompetanse når dei utviklar samansette tekstar, skriv tekstar med bruk av kjelder og følgjer sentrale reglar for rettskriving og teiknsetjing.
Læraren skal leggje til rette for deltakarmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte vurderingsformer og ved å bruke bakgrunnen og erfaringane til deltakarane som ressurs i læringsarbeidet. Læraren skal gi deltakarane tilbakemeldingar som bidreg til at deltakarane utviklar tilpassa lese- og skrivestrategiar og får hjelp til å vidareutvikle eigne tekstar. Læraren og deltakarane skal vere i dialog om deltakarane si utvikling i norsk. Deltakarane skal få høve til å setje ord på kva dei meistrar, og reflektere over si eiga faglege og språklege utvikling. Dei skal få informasjon om kva som er forventa av dei, og korleis dei kan arbeide vidare for å nå måla sine for opplæringa. Læraren skal bruke undervegsvurderinga til å tilpasse den vidare opplæringa. Undervegsvurderinga skal bidra til at deltakarane bruker kompetansane, erfaringane og dei språklege ressursane sine til å utforske og prøve seg fram i vidare læring.